V roce 2018 se objevuje opět velké množství novinek v progresivním sektoru, kterým optimalizace webů pro vyhledávače je, a proto vám přinášíme několik SEO tipů. Vzhledem k rychlosti, s jakou se tento sektor mění a vyvíjí, je nelehké držet krok se všemi novinkami, které se pravidelně objevují. A protože algoritmus společnosti Google obsahuje přes 200 faktorů, dělajících ze správné optimalizace pro vyhledávače skutečnou výzvu pro všechny zúčastněné. Pokud chcete přizpůsobit váš obsah podstatným změnám a novinkám co nejlépe, přečtěte si několik tipů, které mohou v roce 2018 skutečně změnit směr, kterým se SEO v současnosti ubírá.
· Vyzkoušejte velké množství nových funkcí pro SERP
· Využijte personalizaci, kterou vzhledem k růstu mobilního trhu SERP umožňuje
· Těžte z růstu popularity hlasového vyhledávání pomocí optimalizace syntaxu a klíčových slov
· Využijte rostoucí popularity featured snippetů a to včetně featured videí
· Připravte se na spuštění mobile first indexu
Ty se skládají především z již výše zmíněných featured snippetů, které se zobrazují v 9 % všech hledaných dotazů a pro rok 2018 je očekávaný další růst tohoto čísla. Nově se pak jako součást featured snippetů objevují i featured videa. Je proto důležité přizpůsobit obsah vašich webových stránek co nejvíce těmto trendům. Nadále už se tedy nejedná pouze o optimalizaci v podobě volby vhodných klíčových slov, ale také obrázků, či dokonce videí.
Růst personalizace v SERP potom vyžaduje větší důraz na užití klíčových slov, které vás dostanou mezi nejlepší výsledky. Ačkoliv se nejedná o novinku, rychlý vývoj SERP personalizace je třeba nepodcenit, a to zvláště s ohledem na plánované spuštění mobile-first indexu.
Podle společnosti Google používá hlasové vyhledávání, nebo Google Assistant, denně více než polovina teenagerů a téměř 40 % dospělých. Proto je důležité se více soustředit na používání frází, které jsou běžné v normální, hovorové mluvě. Při psaní dotazů do vyhledávače se často stává, že dojde k nelogickému uspořádání slov, protože lidé píšou klíčová slova tak, jak je napadají v průběhu psaní. Tento efekt je však při hlasovém vyhledávání eliminován a proto je vhodné se soustředit na klíčové fráze, či dokonce věty, namísto klíčových slov, jako tomu bylo doteď.
Délka průměrné odpovědi na dotaz vyhledávaný hlasově je pouze 29 slov. Nadále je vhodné optimalizovat vaši stránku pro mobilní zařízení, jelikož je to hlavní platforma pro hlasové vyhledávání. Eliminace dlouhého načítání stránek na mobilních zařízeních je jedním z nejvhodnějších způsobů, jak se zbavit bounce backů, a spolu s tím zvýšit šance na zlepšení ratingu vaší stránky pro vyhledávání.
Od března letošního roku se Google přestal soustředit primárně na osobní počítače a začal indexovat weby na SERP podle jejich optimalizace pro mobilní zařízení. Pro udržení kroku s tímto novým trendem je tedy ideální přizpůsobit webové stránky primárně mobilním zařízením. Neznamená to však, že by se weby, kterým chybí verze pro mobilní zařízení, nezobrazovaly při vyhledávání. Pouze budou upozaděny ve srovnání se zařízeními, které mobilní zařízení podporují. Tohoto se dá využít pro zlepšení vašeho ratingu na SERP.
SEO je jeden z nejprogresivnějších sektorů, které ve světě online businessu je. A právě proto je těžké se všemi novinkami držet krok. Výše uvedené tipy vám tedy mohou posloužit jako inspirace pro vaši cestu k nejefektnějšímu a nejefektivnějšímu SEO a zlepšit tak vaši připravenost pro následující rok, který se také ponese ve jménu velkých změn. Myslíte si, že je letošní rok opravdu zásadní pro celý SEO sektor, nebo očekáváte až rok 2019 za ten zlomový? Napište nám váš názor do komentářů.