Mít vlastní internetové stránky – to byl hit před dvaceti lety. V současnosti vás ale nikam neposune, protože web už má každý. Abyste obstáli mezi konkurenty, potřebujete mít stránky optimalizované pro vyhledávače. Tomu se říká SEO a my si na příkladu sousloví SEO Zlín ukážeme, jak důležitou roli hrají takzvaná klíčová slova. Uvidíte, jak naší firmě zvyšuje “SEO Zlín” objednávky služeb a můžete to využít ve svůj prospěch.
Tvorba webových stránek je základ. Na něm by ale měla stát budova SEO. Optimalizace webu pro vyhledávače, zkráceně SEO, je soubor několika prací, který v první řadě odstraňuje technické závady on-line prezentace. Poté specialisté upravují textový obsah stránek a třetím úkolem SEO je vytvoření sítě zpětných odkazů – takzvaný linkbuilding. Cílem optimalizace je, aby web vyjížděl na předních pozicích, když vaše zboží a služby hledají lidé na internetu. Kroky dva a tři pracují s klíčovými slovy, která určují zdar internetového podnikání. Nyní je prozkoumáme na příkladu slovního spojení SEO Zlín.
Když hledáme na internetu třeba slavné boty ze Zlína, otevřeme si vyhledávač, obvykle Google nebo Seznam, a napíšeme do něj například slovo baťovky. Robot v mžiku prohledá tisíce webů a nabídne nám výpis stránek, kde baťovky objevil. My si pak prohlédneme několik prvních odkazů, maximálně celou první stránku z robotova seznamu. Píše-li při hledání věhlasné zlínské obuvi většina lidí “baťovky”, říkáme tomu klíčové slovo. Majitel zlínské výrobny by ho měl zakomponovat do svého webu a také do e-shopu, aby ho zájemci v nekonečném moři on-line světa našli a také u něj nakoupili.
Jako profesionální firma na tvorbu webů se pochopitelně živíme i jejich správou a SEO optimalizací. Podobných firem je ale hodně a pokud chceme vyniknout, musíme si budovat vlastní SEO. Když jsme provedli analýzu klíčových slov, pod kterými nás zákazníci obvykle hledají, zjistili jsme, že podnikatelé ze Zlínského kraje často píší frázi “SEO Zlín”. Proto jsme zařadili toto klíčové sousloví do naší on-line prezentace.
Samozřejmě, že k propagaci našich služeb používáme i všeobecné klíčové slovo SEO. Jedná se však o velmi konkurenční výraz, který opakuje každý konkurent. Proto využíváme i mnohem méně zadávané sousloví SEO Zlín, které však přivádí na naše stránky mnohem více skutečných zákazníků než SEO. Když to převedeme na úvodní příklad s obuví, tak bychom výrobci doporučili kromě “baťovky” ještě klíčové sousloví “baťovky ze Zlína”, aby pokryl i místní SEO. Dvojnásob to platí pro firmy, které obchodují pouze lokálně a všeobecným klíčovým slovem by na svůj web akorát zbytečně lákaly zájemce, kteří za nimi nepojedou přes celou republiku.
Konkrétnější obraty složené z více slov používá méně lidí. Zato tito návštěvníci na webu většinou provádí kýženou akci. My za kýženou akci považujeme poptávku našich služeb od zlínských podnikatelů, kterou nám generujeme sousloví SEO Zlín. Prodejce baťovek by zase očekával nákup bot. Pokud chcete mít top stránky, držte se následující strategie. Obecné klíčové slovo, v našem případě SEO, zapracujte pomocí copywritingu do obecné nabídky vašich služeb či zboží. Pak ve struktuře webu přidávejte konkrétnější nabídkové stránky s konkrétními klíčovými frázemi. Takový postup je srozumitelný pro roboty i zákazníky a tvoří denní náplň práce SEO copywritera.
Optimalizace webové nabídky pro vyhledávač a člověka současně představuje systematickou práci. Nyní už chápete účel obecných klíčových slov typu SEO a konkrétních sousloví jako SEO Zlín. Stejně důležité je zakomponovat do obsahu i jejich synonyma. Proto jsme SEO Zlín v tomto návodu střídali se synonymem – optimalizace webu pro vyhledávače. Pro větší názornost jsme takto uchopili obecně hledané baťovky, konkrétní baťovky ze Zlína a jejich synonyma typu slavné boty ze Zlína. Pokud chcete vysvětlit detaily textové SEO strategie, nebo máte zájem o další SEO tipy, budeme se těšit na otázky v komentářích.