SEO Brno – nalaďte se na záměr uživatelů

Aby firmy a neziskové platformy vynikly na internetu, potřebují uchopit obsahový marketing za ten správný konec. To znamená, že musí plnit svůj web optimalizovanými statěmi, které reagují na potřeby uživatelů. Produktové, propagační i čistě informativní texty je nutné zpracovat podle zásad pro textového SEO. Brno, lépe řečeno místní společnosti, mohou díky slovním úpravám maximalizovat návštěvnost svých stránek. Pojďme si ukázat, jak u toho používáme klíčová slova, abychom uspokojili jednotlivé druhy uživatelských záměrů.

Pomocí SEO nejen v Brně jdeme zákazníkům naproti

Internet nám slouží k hledání. Naším záměrem je uspokojit svou potřebu – například objednat si produkt či službu nebo jen získat informace o čemkoli, co nás zajímá. Pro online podnikatele a pochopitelně i pro nekomerční portály je důležité, aby obsah jejich stránek koreloval se zájmy lidí. Google totiž dokáže identifikovat  naše přání ze způsobu, jakým formulujeme dotazy. Podle toho nám předkládá relevantní odkazy, které podle něj nejlépe vyhovují naší otázce. Nejčastěji zadávané výrazy považujeme za takzvaná klíčová slova, anglicky keywords, která se při optimalizaci doplňují do našich webovek. Kromě toho musíme keywords zabudovat i do správného kontextu. Pro snazší pochopení principu textového SEO si rozebereme tři přání nebo též záměry zákazníka, ať už je z Brna nebo z Prahy, a naučíme se, jak mu prostřednictvím robota výstižně odpovědět.

1.Když nevím, hledám

Řešíme-li nějaký problém, tak potřebujeme v první řadě data. Představme si, že jsme třeba dospěli k závěru, že chceme jíst už jen zdraví prospěšné věci. Napíšeme tedy do Googlu dotaz typu “Jak jíst zdravě” a vyhledávač nám zobrazí různé články na blozích a fórech, kde se dočteme, co lidskému tělu prospívá. Postupně získáme přehled o vitamínech, minerálech a přírodních surovinách. Naším prvotním záměrem je tedy pouze sběr informací. Chceme-li pomocí obsahového marketingu, konkrétně textovým SEO, zvýšit obrat naší brněnské firmy, píšeme užitečné příspěvky pro skupinu hledajících. Za ideální prostor pro tyto nekomerční informace považujeme náš blog.

2.Když najdu, srovnávám

Jakmile víme, co vše musí zdravá výživa obsahovat, přecházíme do fáze, kdy hodláme zvážit různé možnosti, kde a které potraviny si do budoucna opatříme. Zaúkolujeme vyhledávací okénko otázkou typu “Nejlepší potraviny bez chemie” a robot “vyčenichá” srovnávací příspěvky. Z doporučení, zkušeností a spotřebitelských tipů pak vyselektujeme vhodný potravní sortiment. Abychom pomocí textového SEO oslovili tuto skupinu lidí, připravíme jim do blogu praktické srovnání výhod naší služby v Brně s těmi konkurenčními. 

3.Když mám jasno, nakupuji

Teprve v poslední fázi se náš uživatelský záměr přetaví do potřeby opařit si vybrané přírodní suroviny na domácí vaření a hotové produkty na zdravou svačinu do práce. Už nestojíme o data a moudré rady. Ty už máme. Teď chceme, aby nám vyhledávač doporučil e-shopy, kde si naplníme košík a tomu také odpovídá formulace našeho dotazu. Z hlediska SEO naší brněnské společnosti to znamená, že lidem ochotným nakoupit, připravíme adekvátní produktové stránky. Robot jim pak dodá link přímo do naší online prodejny.

 

Díky povědomí o potřebách našich zákazníků můžeme docílit lepšího finančního zisku a zájmové portály zase přilákají víc fanoušků. Dejme si proto záležet, abychom naše stránky plnily smysluplnými daty. Používejme v nich klíčová slova a pišme pro všechny tři kategorie uživatelů sítě – pro hledající, srovnávající i nakupující. Závěrem se proto rozlučme přáním – nechť promyšlené textové SEO udělá z Brna komerční raketu. Na vaše případné otázky se těšíme v komentářích.

Soňa Šulová